Right Marktonderzoek heeft ruim 30 jaar ervaring met telefonisch onderzoek. Vanuit ons professionele in-house callcenter met goed getrainde medewerkers voeren wij dagelijks voor diverse branches en onder diverse doelgroepen telefonisch onderzoek uit. Telefonisch onderzoek wordt veelal ingezet voor klanttevredenheidsonderzoeken, naamsbekendheidsonderzoeken, mystery shopping en exit onderzoeken.
Meer weten over wat wij voor u kunnen betekenen? Neem contact op voor een kennismakingsgesprek, incompany presentatie of offerte. Maak kennis met de ervaring van Right Marktonderzoek.
Voor telefonisch onderzoek beschikt Right Marktonderzoek over een eigen, professioneel, inpandig callcenter. Right Marktonderzoek werkt zoveel mogelijk met een vaste groep enquêteurs, zowel overdag als in de avonduren. Onze getrainde medewerkers ontvangen altijd een uitgebreide mondelinge en schriftelijke briefing van de projectleider van het onderzoek. Ook vindt er een continue controle plaats tijdens het veldwerk.
Meer over ons callcenterHet is mogelijk om, als opdrachtgever, gedurende een dagdeel het veldwerk live te volgen op ons kantoor in Zwolle. Tijdens dit bezoek krijgt de opdrachtgever een beeld van de manier waarop de resultaten tot stand komen en hoort hij de doelgroep letterlijk spreken. Een meekijk-luistersessie maakt een onderzoek meer persoonlijk en verhoogt de verbondenheid met de resultaten.
Een veelgehoorde opmerking over telefonisch onderzoek is dat de non-respons erg groot is vanwege een afnemende bereidheid om mee te werken aan telefonisch onderzoek. De ervaring van Right Marktonderzoek is dat dit sterk afhankelijk is van het onderwerp en de gebelde doelgroep. Wanneer gericht wordt gebeld, is de non-respons minder groot.
In sommige gevallen is het wenselijk om telefonisch onderzoek te combineren met online onderzoek oftewel hybride onderzoek. Bij hybride onderzoek wordt de doelgroep telefonisch benaderd waarbij het door de zogenaamde switch-to-web functionaliteit mogelijk is om de respondent tijdens het gesprek een uitnodiging voor een online vragenlijst te mailen. De combinatie van telefonisch met online onderzoek wordt bijvoorbeeld toegepast indien:
Telefonisch onderzoek kan ook worden ingezet als voorwerk voor online onderzoek. Aan de respondenten wordt gevraagd of ze willen meedoen aan een online onderzoek De e-mailadressen worden genoteerd en er wordt direct een online vragenlijst verstuurd. Het verzamelen van e-mailadressen gaat sneller dan het afnemen van een gehele enquête en daardoor kan uiteindelijk een grotere steekproef worden gerealiseerd. Wel moet er rekening mee worden gehouden dat niet iedereen die het e-mailadres geeft, uiteindelijk echt meedoet aan het onderzoek. De geworven adressen kunnen eventueel ook voor meerdere onderzoeken (van dezelfde opdrachtgever) worden gebruikt, zodat als het ware een soort online panel wordt gevormd.
De techniek die wij voor onze telefonische onderzoeken gebruiken, maakt het mogelijk om tijdens het afnemen van de vragenlijst geluidsfragmenten aan de respondent te laten horen. Dit kan bijvoorbeeld worden gebruikt in een onderzoek waar wordt nagegaan of men een commercial heeft gehoord. Het laten horen van de commercial kan ondersteuning bieden, naast het geven van een omschrijving van de commercial. Een ander voorbeeld is het laten horen van fragmenten met de vraag in hoeverre het aanspreekt.
Een telefonisch onderzoek levert een bron van informatie op. Wij hebben diverse visuele weergaven ontwikkeld, die het resultaat van het telefonisch onderzoek zo helder en bondig mogelijk in beeld brengen. Wij hanteren verschillende rapportagevormen waaronder PowerPoint rapportages, online dashboards, Infographics en presentaties.
Meer weten over onze rapportagevormen? Klik op onderstaande button.
RapportageWilt u geheel vrijblijvend een offerte aanvragen? Neem gerust contact met ons op.
Offerte