Rapportages

Met meer dan 30 jaar ervaring in marktonderzoek is Right dé expert...

Hoe rapporteren wij?

Wij ontwikkelen een rapportage op maat voor ieder onderzoek. Hierbij bieden wij onder andere fantastische online dashboards, infographics en grafisch aantrekkelijke PowerPoint-rapportages. Wij gaan uit van uw behoeftes en adviseren u daarbij graag. U kunt ook genoegen nemen met een data bestand of tekst rapport, maar wij kunnen u ook helpen bij het communiceren en implementeren van het resultaat. Hier passen wij onze rapportagevorm op aan. Om ervoor te zorgen dat uw personeel enthousiast met de resultaten aan de slag gaat, kunnen wij het onderzoeksresultaat presenteren. Bij kwalitatief onderzoek kunnen wij videorapportages aanleveren en bij bijvoorbeeld telefonische onderzoek kunnen audio citaten worden geleverd. Natuurlijk zijn alle rapportagecombinaties mogelijk.

Neem contact op voor een vrijblijvend kennismakingsgesprek.

Een videocall is zo geregeld – wij horen graag van u!

ContactOnline dashboard

Rapportage vormen

PowerPoint-rapport

In een PowerPoint-rapport worden de resultaten van het onderzoek bondig en helder beschreven. De belangrijkste resultaten worden hierin weergegeven, bij kwantitatief onderzoek aangevuld met relevante tabellen/figuren, bij kwalitatief onderzoek met kenmerkende citaten van de doelgroep. Het PowerPoint-rapport heeft een aansprekende, kleurrijke lay-out en kan in zowel gedrukte als digitale vorm gemakkelijk door de organisatie worden verspreid. Het rapport kan tevens met een beamer als presentatie worden gebruikt. Indien gewenst voegen wij aan het rapport een management summary, conclusies en/of aanbevelingen toe.

Infographic

Middels een infographic wordt een resultaat van een onderzoek samengevat in een grafische weergave met beeld en tekst. Een infographic is hiermee een laagdrempelige en effectieve manier om een onderzoeksresultaat te communiceren. Het maakt complexe informatie inzichtelijk, zonder daarvoor een onderzoeksachtergrond nodig te hebben. Het is immers makkelijker om een – complexe, gelaagde – boodschap te communiceren met behulp van beelden.

De infographics die wij hebben ontwikkeld zijn bijvoorbeeld gebruikt om het resultaat van een medewerkerstevredenheidsonderzoek voor medewerkers te verduidelijken of een samenvatting van een klanttevredenheidsonderzoek binnen een organisatie te communiceren. Wij hebben de ervaring en kennis om een onderzoeksresultaat op maat in een infographic weer te geven.

Dashboard

Het online dashboard van Right Marktonderzoek is een ideaal communicatiemiddel om onderzoeksresultaten naar verschillende afdelingen en niveaus binnen een organisatie weer te geven. Online dashboards worden bijvoorbeeld ingezet bij doorlopende klanttevredenheidsonderzoeken. Wij beschikken over zowel standaard als op maat oplossingen. Middels uitgebreide filtermogelijkheden kunnen resultaten door de gebruiker worden aangepast. Het is ook mogelijk om de resultaten vanuit het dashboard te printen of bijvoorbeeld naar PDF of PowerPoint uit te draaien.

Video- of audio-rapportage

Een kenmerkend citaat spreekt in beeld en/of geluid veel meer aan dan wanneer het op papier staat. Wij hebben ervaring met het samenstellen van aansprekende video- en audio-rapportages, die ervoor zorgen dat bijvoorbeeld uw directie en/of marketingafdeling in enkele minuten duidelijk wordt waar het echt om gaat. Aan de video-rapportage kunnen desgewenst ook conclusies en aanbevelingen worden toegevoegd. Een video- en audio-rapportage kan ook in combinatie met een aanvullende schriftelijk rapport worden aangeleverd.

Presentatie

Voor u, de opdrachtgever van een onderzoek, is het van belang dat het onderzoeksresultaat onafhankelijk de organisatie in wordt gebracht. De meest geschikte vorm hiervoor is een presentatie door de projectleider die het onderzoek heeft begeleid, geanalyseerd en gerapporteerd. Hij of zij kent alle ins en outs van het onderzoek en kan het proces en het resultaat mondeling toelichten. Wij presenteren al meer dan 30 jaar het resultaat van alle mogelijke typen en methoden onderzoeken bij zeer diverse organisaties. Het is onze ervaring dat het onderzoeksresultaat door een presentatie meer gaat leven en sneller aanzet tot verandering.

Implementatie sessies

Het onderzoek is afgerond, u heeft een rapportage met conclusies en aanbevelingen van ons ontvangen. Maar dan? Het doel van een onderzoek is niet alleen informatie maar verandering! Wij kunnen uw zorgen ontnemen door het resultaat van het onderzoek niet alleen te rapporteren maar tevens te implementeren. Uw medewerkers leren tijdens onze implementatie sessies hoe zij met het resultaat aan de slag kunnen gaan. Zo wordt het resultaat van het onderzoek een instrument dat optimaal wordt ingezet.

Zelf rapporteren

Wellicht wilt u met de onderzoeksdata aan de slag en op basis van de verzamelde gegevens zelf een rapport schrijven. In dat geval kunnen wij u een databestand of tabellenrapport aanleveren.

Als u kiest voor een digitaal databestand, dan zullen wij de verzamelde data controleren en indien gewenst eventuele open vragen coderen. Coderen houdt in dat de antwoorden op de open vragen worden geanalyseerd en worden teruggebracht naar antwoordcategorieën. Een databestand kan op verschillende wijzen worden aangeleverd, zodat u de data zelf kunt bewerken, analyseren en visualiseren. Voorbeelden hiervan zijn Excel, ASCI (TXT), SPSS of Access.

Kiest u voor een tabellenrapport, dan ontvangt u tabellen met de resultaten in een digitaal en/of schriftelijk rapport. Welke tabellen worden gemaakt (kruisingen) wordt vooraf in overleg afgestemd; denk hierbij aan uitsplitsingen naar relevante kenmerken zoals leeftijd, geslacht of verschillende doelgroepen. Het is mogelijk om de tabellen inclusief significantietoetsen aan te leveren. U kunt het tabellenrapport onder andere als Word-document, als Excel-bestand, als SPSS-output of als PDF-bestand ontvangen.

Modellen die Right hanteert

Right past verschillende modellen toe bij het verwerken van veldwerk gegevens in de offerte. Wilt u meer informatie over deze modellen? Kijk dan op één van de volgende pagina’s:
NPS

Modellen

Net Promoter Score
Prioriteitenmatrix
RBS-model©
RISA-model©
RICH-model©

Benieuwd naar wat Right ook voor u kan betekenen?

Vul nu het formulier in en één van onze experts neemt spoedig contact met u op.
Offerte

1.000+

Klanten

8,4

Klanttevredenheid

4.000+

Verrichte onderzoeken

30+

Jaar ervaring
Right in cijfers