Net Promoter Score (NPS)
Right heeft al meer dan 3 decennia ervaring in NPS onderzoek...
Wat is NPS?
De Net Promoter Score (NPS) is een gestroomlijnd, krachtig instrument om klanttevredenheid te meten met slechts één vraag, waarmee u direct inzicht krijgt in het groeipotentieel van uw onderneming. Deze methodiek vraagt klanten naar hun bereidheid om uw organisatie, product, of dienst aan te bevelen aan vrienden, collega's of zakelijke relaties. De vraag luidt: "Hoe waarschijnlijk is het (op een schaal van 0 tot 10) dat u ons bedrijf zou aanbevelen aan een vriend of collega?"
De NPS wordt bepaald door het percentage promotors (scores van 9-10) te verminderen met het percentage criticasters (scores van 0-6). Dit resultaat, uitgedrukt als een absoluut getal, varieert tussen -100 en +100, waarbij een hogere score wijst op een sterker aanbevelingspotentieel.
Ontdek hoe Right het aanbevelingspotentieel van uw bedrijf maximaliseert en u helpt inzicht te krijgen in hoe u presteert ten opzichte van uw concurrenten. Neem vandaag nog contact op voor een kennismakingsgesprek.
Een videocall is zo geregeld – wij horen graag van u!
Deze klanten gingen u voor
Modellen
Waarom NPS gebruiken?