Verzekeraars, woningcorporaties, weekbladen en providers krijgen allemaal te maken met vertrekkende klanten. Natuurlijk geldt dit niet alleen voor hen, maar ook voor tientallen andere soorten organisaties. Om inzicht te krijgen in de redenen van het vertrek en de stappen die de klant in de toekomst zal ondernemen, kan Right Marktonderzoek een exit onderzoek uitvoeren. Dit kan zowel kwantitatief als kwalitatief. Neem vrijblijvend contact met ons op en maak kennis met het ervaren team van Right Marktonderzoek.
Bij een exit onderzoek kan er worden gevraagd naar de redenen van vertrek, de tevredenheid over de organisatie en de overstapplannen van de klant. Door middel van een exit interview kunnen al deze vragen worden beantwoord en achterliggende redenen worden achterhaald.
Wanneer de redenen van vertrek goed in kaart worden gebracht, kan daar goed op ingespeeld worden. Op deze manier kan het jaarlijkse verloop verminderd worden. Wanneer er minder klanten vertrekken, wordt er een hogere omzet gedraaid. Wanneer er minder medewerkers vertrekken, verbeterd de sfeer op de werkvloer en wordt de productiviteit hoger.
Right Marktonderzoek voert doorlopend onderzoek uit voor verschillende woningstichtingen. Tijdens een exit interview wordt aan oud-huurders gevraagd welke motieven zij hebben om uit hun woning te vertrekken. Dit kan namelijk aan persoonlijke redenen liggen, maar ook aan de woonbuurt of aan de woning. Er worden verschillende tevredenheidsaspecten voorgelegd aan de huurder, die te maken kunnen hebben met de huuropzegging.
Een exit-onderzoek levert een bron van informatie op. Wij hanteren verschillende rapportagevormen waaronder PowerPoint rapportages, online dashboards, Infographics en presentaties.
Meer weten over onze rapportagevormen? Klik op onderstaande button.
RapportageWilt u geheel vrijblijvend een offerte aanvragen? Neem gerust contact met ons op.
Offerte