Face-to-face onderzoek

Bij een face-to-face onderzoek wordt een vragenlijst afgenomen door een enquêteur. De enquêteur registreert de antwoorden van de respondent ter plaatse. Een face-to-face enquête kan gestructureerd en semi-gestructureerd zijn. Wanneer een enquête semi-gestructureerd is, heeft de enquêteur meer ruimte om in te spelen op de antwoorden van de respondent en heeft het gesprek een meer open karakter. Het voordeel van face-to-face onderzoek is dat er media, zoals afbeeldingen en filmpjes, getoond kunnen worden.

Als u het echt wilt weten...?

Right Marktonderzoek & Advies B.V.

T: 038 - 4212185 E: info@rightmarktonderzoek.nl Contact

Een face-to-face enquête wordt vaak ter plekke afgenomen en onderbreekt mensen in hun dagelijkse activiteiten. Daarom kan de enquête niet te lang duren. Wanneer er verdiepende informatie nodig is over een bepaald onderwerp, kan er een diepte-interview worden gehouden.

Twee vormen van face-to-face onderzoek:

  • Enquêteurs op straat (winkelcentra et cetera) om willekeurige voorbijgangers naar hun mening te vragen
  • Huis-aan-huis enquêteren in een bepaalde wijk om te vragen naar de mening van de bewoners

Bij face-to-face onderzoek maken wij gebruik van tablets, waarbij de verkregen antwoorden rechtstreeks in de database worden geregistreerd. Daarnaast wordt er op de onderzoekslocatie duidelijk gemaakt dat de enquêteurs afkomstig zijn van Right Marktonderzoek.

Verzamelen e-mailadressen

Face-to-face onderzoek kan ook worden ingezet als voorwerk voor online onderzoek. Aan de bezoekers / voorbijgangers wordt gevraagd of ze willen meedoen aan een online onderzoek en hiervoor wordt ter plaatse hun e-mailadres genoteerd. Het verzamelen van e-mailadressen gaat sneller dan het afnemen van een gehele enquête en daardoor kan uiteindelijk een grotere steekproef worden gerealiseerd. Wel moet er rekening mee worden gehouden dat niet iedereen die het e-mailadres geeft, uiteindelijk echt meedoet aan het onderzoek. De geworven adressen kunnen eventueel ook voor meerdere onderzoeken (van dezelfde opdrachtgever) worden gebruikt, zodat als het ware een soort online panel wordt gevormd.

Tablets en toonmateriaal

Het voordeel van het gebruiken van een tablet is dat er veel materiaal direct kan worden getoond bij het afnemen van een vragenlijst. Dit is ook mogelijk bij Online onderzoek, maar in het geval van Face-to-face onderzoek kan de enquêteur ook toelichting geven bij het materiaal.

Communicatie- en luisteronderzoeken kunnen goed worden uitgevoerd. Ook kunnen nieuwe mobiele apps worden uitgetest bij de doelgroep door middel van face-to-face onderzoek.

Rapportage

Een face-to-face onderzoek levert een bron van informatie op. Wij hebben diverse visuele weergaven ontwikkeld, die het resultaat van het face-to-face onderzoek zo helder en bondig mogelijk in beeld brengen. Wij hanteren verschillende rapportagevormen waaronder PowerPoint rapportages, online dashboards, Infographics en presentaties.

Meer weten over onze rapportagevormen? Klik op onderstaande button.

Rapportage

Offerte?

Wilt u geheel vrijblijvend een offerte aanvragen? Neem gerust contact met ons op.

Offerte

Een aantal klanten:

  • Right Martkonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor Cals College
  • Right Martkonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor Maandag
  • Right Martkonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor Steenwijkerland.
  • Right Martkonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor NTI Opleidingen
  • Right Marktonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor Fietsenwinkel.nl
  • Right Martkonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor KplusV
  • Right Martkonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor Nationaal Archief
  • Right Martkonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor Global Language Solutions
  • Right Martkonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor Hegeman
  • Right Martkonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor Primagaz
  • Right Martkonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor OMR.
  • Right Martkonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor UP Learning

Right Marktonderzoek is lid van:

Als u het écht wilt weten...? Bel of mail ons!

Bel: 038 - 4212185