Right Marktonderzoek heeft ruim 30 jaar ervaring met face-to-face onderzoek. Een face-to-face enquête kan gestructureerd en semi-gestructureerd zijn. Wanneer een enquête semi-gestructureerd is, heeft de enquêteur meer ruimte om in te spelen op de antwoorden van de respondent en heeft het gesprek een meer open karakter. Bij face-to-face onderzoek maken wij gebruik van tablets, waarbij de verkregen antwoorden rechtstreeks in de database worden geregistreerd.
Meer weten over wat wij voor u kunnen betekenen? Neem contact op voor een kennismakingsgesprek, incompany presentatie of offerte. Maak kennis met de ervaring van Right Marktonderzoek.
Een face-to-face enquête wordt vaak ter plekke afgenomen en onderbreekt mensen in hun dagelijkse activiteiten. Daarom kan de enquête niet te lang duren. Wanneer er verdiepende informatie nodig is over een bepaald onderwerp, kan er een diepte-interview worden gehouden.
Drie vormen van face-to-face onderzoek:
Bij face-to-face onderzoek maken wij gebruik van tablets, waarbij de verkregen antwoorden rechtstreeks in de database worden geregistreerd.
Face-to-face onderzoek kan ook worden ingezet als voorwerk voor online onderzoek. Aan de bezoekers/voorbijgangers wordt gevraagd of ze willen meedoen aan een online onderzoek en hiervoor wordt ter plaatse hun e-mailadres genoteerd. Het verzamelen van e-mailadressen gaat sneller dan het afnemen van een gehele enquête en daardoor kan uiteindelijk een grotere steekproef worden gerealiseerd. Wel moet er rekening mee worden gehouden dat niet iedereen die het e-mailadres geeft, uiteindelijk echt meedoet aan het onderzoek. De geworven adressen kunnen eventueel ook voor meerdere onderzoeken (van dezelfde opdrachtgever) worden gebruikt, zodat als het ware een soort online panel wordt gevormd.
Het voordeel van het gebruiken van een tablet is dat er veel materiaal direct kan worden getoond bij het afnemen van een vragenlijst. Dit is ook mogelijk bij Online onderzoek, maar in het geval van Face-to-face onderzoek kan de enquêteur ook toelichting geven bij het materiaal. Ook kunnen nieuwe mobiele apps worden uitgetest bij de doelgroep door middel van face-to-face onderzoek.
Een face-to-face onderzoek levert een bron van informatie op. Wij hebben diverse visuele weergaven ontwikkeld, die het resultaat van het face-to-face onderzoek zo helder en bondig mogelijk in beeld brengen. Wij hanteren verschillende rapportagevormen waaronder PowerPoint rapportages, online dashboards, Infographics en presentaties.
Meer weten over onze rapportagevormen? Klik op onderstaande button.
RapportageWilt u geheel vrijblijvend een offerte aanvragen? Neem gerust contact met ons op.
Offerte