Diepte-interviews

Een diepte-interview is meestal een gesprek tussen één respondent en de interviewer. Daarbij wordt gebruik gemaakt van een gesprekspuntenlijst. Het is bij sommige onderwerpen en doelgroepen zinvol om interviews met twee respondenten te organiseren. Dit kan bijvoorbeeld bij jongeren. Deze doelgroep spreekt makkelijker vrijuit wanneer er een vriend of vriendin bij is.

Als u het echt wilt weten...?

Right Marktonderzoek & Advies B.V.

T: 038 - 4212185 E: info@rightmarktonderzoek.nl Contact

Het interview kan plaats vinden bij de respondent thuis, op de werkplek of op een onderzoekslocatie. In het laatste geval kan het gesprek worden opgenomen en wordt de opdrachtgever in de gelegenheid gesteld het gesprek live te volgen vanuit een nabij gelegen ruimte.

Diepte-interviews bieden, afhankelijk van de onderzoeksvraag, grofweg de volgende voordelen:

  • Het is mogelijk om met een individu diep in te gaan op het onderwerp (dieper dan in groepsdiscussies)
  • De respondent kan zich meer op zijn/haar gemak voelen, aangezien een diepte-interview in de thuissituatie kan worden afgenomen. Bepaalde onderwerpen die taboe zijn kunnen in privé-situaties worden besproken
  • Van minder spreekzame mensen worden eveneens spontane antwoorden verkregen. In groepsdiscussies komen deze mensen veelal alleen ‘geholpen’ aan het woord, dit wil zeggen als de gesprekleider deze mensen er bewust bij betrekt
  • Het is mogelijk om projectieve technieken toe te passen
Meer weten over projectieve technieken?

Rapportage

Diepte-interviews leveren een bron van informatie op. Wij hebben diverse visuele weergaven ontwikkeld, die het resultaat van het onderzoek zo helder en bondig mogelijk in beeld brengen. Wij hanteren verschillende rapportagevormen waaronder PowerPoint rapportages, online dashboards, Infographics en presentaties.

Meer weten over onze rapportagevormen? Klik op onderstaande button.

Rapportage

Offerte?

Wilt u geheel vrijblijvend een offerte aanvragen? Neem gerust contact met ons op.

Offerte

Een aantal klanten:

  • Right Martkonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor Beter
  • Right Martkonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor ROC Friese Poort
  • Right Martkonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor gemeente Noordoostpolder
  • Right Marktonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor gemeente Oude IJsselstreek
  • Right Martkonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor Terberg Leasing
  • Right Marktonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor Fietsenwinkel.nl
  • Right Martkonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor Solcon
  • Right Martkonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor Boston Consulting Group
  • Right Marktonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor Buddy Netwerk
  • Right Martkonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor gemeente Roermond
  • Right Martkonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor Start People
  • Right Martkonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor Jens Beenhakker

Right Marktonderzoek is lid van:

Als u het écht wilt weten...? Bel of mail ons!

Bel: 038 - 4212185