Een nieuwe promotiecampagne lanceren? Om na te gaan hoe de te gebruiken communicatie-uitingen overkomen en of deze de juiste boodschap overbrengen op de (juiste) doelgroep, kan Right Marktonderzoek een pretest/posttest onderzoek uitvoeren. Duidelijk wordt of de beoogde doelgroep zich door de boodschap voelt aangesproken en of een campagne het gewenste effect heeft.
U ontvangt heldere adviezen en concrete aanbevelingen.
Meer weten over wat wij voor u kunnen betekenen? Neem contact op voor een kennismakingsgesprek, incompany presentatie of offerte. Maak kennis met het ervaren team van Right Marktonderzoek.
Bij pretesting wordt vaak gebruikgemaakt van kwalitatief onderzoek. Een beperkt aantal mensen beoordeelt de campagne op door de opdrachtgever gewenste onderdelen. Het is daarbij mogelijk toonmateriaal (zoals foto’s, storyboards, lijsten met merken, prijzen of schaalwaarden) te gebruiken. De mogelijkheid bestaat ook de campagne te toetsen onder een grotere steekproef om cijfermatig inzicht te krijgen in de effectiviteit van de communicatie-uitingen.
Nadat communicatie-uitingen in de media zijn verschenen, kan door middel van posttesting worden gemeten of deze het gewenste effect hebben gehad. Om te achterhalen welk effect de uitingen hebben gehad, dient voorafgaand aan de plaatsing van de uitingen eerst een nulmeting plaats te vinden. Voor posttesting wordt vaak gebruikgemaakt van kwantitatief onderzoek.
Een pre- of post-test levert een bron van informatie op. Wij hanteren verschillende rapportagevormen waaronder PowerPoint rapportages, online dashboards, Infographics en presentaties.
Meer weten over onze rapportagevormen? Klik op onderstaande button.
RapportageWilt u geheel vrijblijvend een offerte aanvragen? Neem gerust contact met ons op.
Offerte