Voor het verkrijgen van inzicht in de bekendheid van uw organisatie, dienst of merk, biedt uitvoering van een naamsbekendheidonderzoek uitkomst. Wij leveren inzicht in uw spontane en geholpen bekendheid en bieden concrete informatie waarmee u uw bekendheid kunt verbeteren.
Meer weten over wat wij voor u kunnen betekenen? Neem contact op voor een kennismakingsgesprek, incompany presentatie of offerte. Maak kennis met het ervaren team van Right Marktonderzoek.
Wij maken onderscheid tussen twee soorten bekendheid:
In een naamsbekendheidonderzoek wordt verder vaak nader ingegaan op de waardering en het imago van een organisatie of merk.
De meest gebruikte (kwantitatieve) onderzoekmethodes voor het meten van de naamsbekendheid zijn telefonisch, face-to-face en online onderzoek. Schriftelijk onderzoek is ook mogelijk, mits de spontane bekendheid niet van belang is.
Een naamsbekendheidonderzoek wordt regelmatig ingezet als middel om het effect van communicatie/promotie (richting de doelgroep) te meten. Voorafgaand aan bijvoorbeeld een promotiecampagne vindt dan een nulmeting plaats; na afloop van de campagne wordt een zogenaamde effectmeting uitgevoerd, zodat kan worden bepaald wat de invloed van de campagne op de naamsbekendheid is geweest.
Een naamsbekendheidsonderzoek levert een bron van informatie op. Wij hebben diverse visuele weergaven ontwikkeld, die de bekendheid van uw organisatie, instelling, dienst of product zo helder en bondig mogelijk in beeld brengen. Wij hanteren verschillende rapportagevormen waaronder PowerPoint rapportages, online dashboards, Infographics en presentaties.
Meer weten over onze rapportagevormen? Klik op onderstaande button.
RapportageWilt u geheel vrijblijvend een offerte aanvragen? Neem gerust contact met ons op.
Offerte