Communicatie-onderzoek is een zeer breed begrip. Dit type onderzoek wordt veelal gebruikt om inzicht te krijgen in het verwachte ofwel bereikte effect van in te zetten of al ingezette communicatiemiddelen en -boodschappen. Ons communicatie-onderzoek draagt bij in het effectief communiceren naar doelgroepen. Wij helpen bij het aanscherpen en verbeteren van communicatie-uitingen en het (verder) ontwikkelen van een professionele communicatiestrategie.
Meer weten over wat wij voor u kunnen betekenen? Neem contact op voor een kennismakingsgesprek, incompany presentatie of offerte. Maak kennis met het ervaren team van Right Marktonderzoek.
De juiste toon, goede informatie, de juiste kanalen, onderscheidendheid et cetera zijn essentieel voor het laten slagen van communicatie. Bij het ontwikkelen van communicatiebeleid gaat veel op gevoel. Communicatie-onderzoek kan veel objectiveren en inzicht bieden in of de juiste keuzes zijn gemaakt. Communicatie gaat vaak gepaard met (hoge) ontwikkel- en plaatsingskosten en een dergelijk objectief onderzoek zorgt dan ook zeker voor efficiency van bestedingen.
Het meten van alles wat met communicatie te maken heeft, valt onder dit type onderzoek. Voorbeelden van communicatie-onderzoek zijn:
Onderzoek toon en stem schriftelijke communicatie
Doreen ter Beest, afdeling communicatie provincie Gelderland : “Het contact verliep erg prettig. Het rapport geeft een goed beeld en daar kunnen we mee verder. Jullie dachten proactief mee hoe de resultaten voor de betrokken collega’s het best inzichtelijk gemaakt konden worden”
Een communicatie-onderzoek levert een bron van informatie op. Wij hebben diverse visuele weergaven ontwikkeld, die het resultaat zo helder en bondig mogelijk in beeld brengen. Wij hanteren verschillende rapportagevormen waaronder PowerPoint rapportages, online dashboards, Infographics en presentaties.
Meer weten over onze rapportagevormen? Klik op onderstaande button.
RapportageWilt u geheel vrijblijvend een offerte aanvragen? Neem gerust contact met ons op.
Offerte