Right Marktonderzoek heeft ruim 30 jaar ervaring met kwantitatief marktonderzoek. Kwantitatief onderzoek biedt cijfermatig inzicht en geeft veelal antwoorden op vragen die in termen van hoeveelheid kunnen worden uitgedrukt (bijvoorbeeld uit hoeveel jongeren bestaat de doelgroep, hoeveel geadresseerden lezen het blad; hoeveel klanten zijn tevreden over onze service et cetera). Om statistisch betrouwbare en representatieve uitspraken te doen worden grote groepen mensen tegelijk online, telefonisch of face-to-face ondervraagd. Neem vrijblijvend contact op en maak kennis met de ervaring van Right Marktonderzoek
Bij kwantitatief onderzoek wordt altijd gebruikgemaakt van een (gestructureerde) enquête. In de enquête is de onderzoeksvraag of het probleem van de opdrachtgever geoperationaliseerd in vragen aan de doelgroep.
De resultaten van kwantitatief onderzoek worden meestal weergegeven in tabellen, grafieken en percentages. Ten behoeve van het kwantitatief onderzoek wordt gebruikgemaakt van diverse methoden:
Online onderzoek Telefonisch onderzoek Face-to-face onderzoekOp basis van de doelgroep en de gewenste resultaten, kan er een keuze worden gemaakt tussen verschillende methodes. Hieronder worden per methode verschillende eigenschappen benoemd.
…Face-to-face onderzoek
…Telefonisch onderzoek
…Online onderzoek
Wilt u meer weten over verschillende voor- en nadelen van onze kwantitatieve onderzoeksmethoden? Klik op onderstaande button.
Voor- en nadelen kwantitatief onderzoekWilt u geheel vrijblijvend een offerte aanvragen? Neem gerust contact met ons op.
Offerte