Kwantitatief onderzoek

Right Marktonderzoek heeft ruim 30 jaar ervaring met kwantitatief marktonderzoek. Kwantitatief onderzoek biedt cijfermatig inzicht en geeft veelal antwoorden op vragen die in termen van hoeveelheid kunnen worden uitgedrukt (bijvoorbeeld uit hoeveel jongeren bestaat de doelgroep, hoeveel geadresseerden lezen het blad; hoeveel klanten zijn tevreden over onze service et cetera). Om statistisch betrouwbare en representatieve uitspraken te doen worden grote groepen mensen tegelijk online, telefonisch of face-to-face ondervraagd. Neem vrijblijvend contact op en maak kennis met de ervaring van Right Marktonderzoek

Als u het echt wilt weten...?

Right Marktonderzoek & Advies B.V.

T: 038 - 4212185 E: info@rightmarktonderzoek.nl Contact

Bij kwantitatief onderzoek wordt altijd gebruikgemaakt van een (gestructureerde) enquête. In de enquête is de onderzoeksvraag of het probleem van de opdrachtgever geoperationaliseerd in vragen aan de doelgroep.

De resultaten van kwantitatief onderzoek worden meestal weergegeven in tabellen, grafieken en percentages. Ten behoeve van het kwantitatief onderzoek wordt gebruikgemaakt van diverse methoden:

Online onderzoek
Telefonisch onderzoek
Face-to-face onderzoek

Op basis van de doelgroep en de gewenste resultaten, kan er een keuze worden gemaakt tussen verschillende methodes. Hieronder worden per methode verschillende eigenschappen benoemd.

 

Eigenschappen van…

…Face-to-face onderzoek

  • Toonmateriaal is gemakkelijk te gebruiken
  • Enquêteur kan helpen als de respondent de vraag niet begrijpt

…Telefonisch onderzoek

  • Relatief snel
  • Relatief lage kosten
  • Vrijwel direct inzicht in resultaten
  • Inzicht in non-respons
  • Lagere non-respons
  • Mogelijkheid tot meeluisteren door opdrachtgever
  • De mogelijkheid van het laten horen van geluidsfragmenten
  • Persoonlijk en direct contact

…Online onderzoek

  • Relatief goedkoop
  • Relatief sneller
  • Respondent kan enquête op zelf gekozen tijd en in eigen tempo invullen
  • Mogelijkheid om persoonlijke herinnering te sturen
  • Vrijwel direct inzicht in resultaten
  • Tonen van logo’s, audio- en videomateriaal mogelijk

Voor- en nadelen

Wilt u meer weten over verschillende voor- en nadelen van onze kwantitatieve onderzoeksmethoden? Klik op onderstaande button.

Voor- en nadelen kwantitatief onderzoek

Offerte?

Wilt u geheel vrijblijvend een offerte aanvragen? Neem gerust contact met ons op.

Offerte

Een aantal voorbeelden:

  • Right Martkonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor ABN AMRO Verzekeringen
  • Right Marktonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor Eindhoven Airport
  • Right Martkonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor Isala
  • Right Martkonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor SGS Search
  • Right Martkonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor Belfor
  • Right Martkonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor Kredietbank Nederland
  • Right Martkonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor provincie Gelderland
Alle opdrachtgevers

Lid van:

Een aantal klanten:

  • Right Martkonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor Ixly
  • Right Martkonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor Rosenthal Research
  • Right Martkonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor Plantein zorg + Wonen
  • Hulpmiddelencentrum
  • totaalBED
  • Right Martkonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor International School Eerde
  • Right Marktonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor Nyenrode Business Universiteit