Right Martkonderzoek heeft onderzoek uitgevoerd voor Scheemda

Case verpakkingsonderzoek Scheemda Rundvleesspecialiteiten.

Scheemda’s Rundvleesspecialiteiten had het voornemen om de verpakking van haar carpaccio aan te passen. Er is een concept gemaakt, waarin nog de keuze is uit drie kleurvarianten. Scheemda wil graag van de consument weten wat men van de nieuwe verpakking vindt en welke kleurvariant de voorkeur geniet. Aan Right Marktonderzoek is gevraagd om dit verpakkingsonderzoek uit te voeren.

Doelstelling:

Het onderzoek is uitgevoerd om zicht te krijgen op de mening van de consument over de nieuwe verpakking.

Methode:

Voor een onderzoek als deze is het van belang dat de verpakking goed kan worden bekeken door de consumenten. Hierom is face-to-face onderzoek uitgevoerd, waarbij de consumenten de verpakkingen fysiek voor zich hadden en van alle kanten konden bekijken. Er zijn twee supermarkten uitgekozen waar bezoekers zijn aangesproken om hun medewerking aan het onderzoek te vragen. In totaal hebben 200 mensen hun deelname verleend aan het onderzoek. Tijdens het onderzoek zijn de drie verpakkingen naast elkaar getoond en ook is de variant die de respondent het best vond nog eens gelegd naast een neutrale variant.

Wilt u weten wat wij voor u kunnen betekenen? Neem gerust contact met ons op.

Contact of direct een offerte
Lees meer cases

 

Als u het echt wilt weten...?

Right Marktonderzoek & Advies B.V.

T: 038 - 4212185 E: info@rightmarktonderzoek.nl Contact

Right Marktonderzoek is aangesloten bij:

Right Marktonderzoek

Als u het écht wilt weten...? Bel of mail ons voor een vrijblijvende offerte!

Bel: 038 - 4212185